kolmapäev, 24. september 2008

Veel üks raamat

Kirjastuselt Koolibri on ilmunud 2 uut käsitööraamatut: "Ajahõngulised heegeldised" ja "Kaunid kudumid". Esimene neist siis minu tõlgitud. Kui keegi mäletab, siis mingi aeg tagasi ma siin vingusin, kuidas ühes raamatus küll nii palju vigu saab olla ja see siis ongi just see raamat, kus need vead olid. Kahju on, et mõte on olnud hea ja esemed toredad (no mitte et kõik mingid meistriteosed oleks, kuid mõtted panevad liikuma) ja fotod kenad, kuid raamat kokku pandud kiiruga ja lohakalt. Raamatu koostajaga (Susan Cropper) oli suht võimatu suhelda, tema väitel oli raamatus kõik kõige paremas korras (kui nüüd vaadata errata lehekülge, kuhu ikka veel parandusi juurde tekib, siis mina nii ei ütleks, aga mis mina asjast ka tean), autoritega otsesuhtlus oli pisut parem, kuigi vastamine võttis neil igaviku ja mõned vastused tulidki liiga hilja. Seega, kuigi ma andsin endast parima juhendite kontrollimisel (ikka päris palju heegeldasin neid mustreid järgi), siis ebatäpsusi võib seal endiselt sees olla, sest kõiki esemeid ma läbi heegeldada poleks ka parima tahtmise korral suutnud.
Üks pisut ebameeldiv seik oli veel selle raamatuga seoses. Nimelt oli eestikeelne tekst võtnud rohkem ruumi, kui teksti jaoks ette nähtud ning toimetajad olid teksti oma suva järgi lühendanud. Ma olin sellisest käitumisest väga üllatunud ja natuke solvunud ka, sest mulle ei maininud seda keegi. Mida seal lühendati või kuidas, seda näen ma alles nüüd varsti, kui oma eksemplari uurida saan.
Aga seda, et raamat mulle tegelikult ju meeldis, on näha sellest, et ma juba tõlkimise ajal hakkasin sealsete juhendite järgi asju heegeldama - Minna kleidi sain valmis, laudlina on veel pooleli, aga küll ma ta valmis teen :) Kokku on raamatus 30 juhendit ja päris mitut neist on mul veel plaanis kunagi kasutada.

Sildid:

2 Comments:

At 12:30 PM, Blogger KK said...

Sellistes tingimustes tööd teha on vist küll karm!
Aga raamat tundub vahva.

 
At 9:05 AM, Blogger Muhv said...

Täitsa "lahe", teevad sõna lausumata teksti lühemaks :S Loodetavasti ei ole mõnd juppi juhenditest "koondatud".

 

Postita kommentaar

<< Home