kolmapäev, 6. veebruar 2008

Kaks järgmist raamatut

Nagu Liia juba kirjutas, käisime eile Sinisuka soolaleivapeol (sellele "kõvale tõlkijale" ma vaidleks vastu ;) mina pean ennast ikka täitsa algajaks :)). Sinisukk on nüüd kolinud siis ... ee, ütleme viisakalt, et kaugele (täpsemalt siis Betooni tänavale). Aga tänu sellele, et me seal kohal käisime, sain ma kätte 2 uut minu tõlgitud raamatut ja saan neist nüüd paar sõna kirjutada (muidu enam nagu ei mäletanudki neist midagi, originaale nägin viimati eelmise suve lõpus, sügise alguses).

Niisiis esimene neist - Claire Cromptoni "Kuduja piibel". Tundub küll, et neid kudumise piibleid on meil juba niigi palju ilmunud, kuid see on neist eelmistest siiski erinev. Raamat sisaldab kudumise abc-d, lisaks on siin õpetatud Fair Isle'i, palmikute, viklite, intarsia, lühendatud ridade, põiklapilise koekirja ja diagonaalruutude kudumist, veel on raamatus lühike koekirjade kataloog erinevate koekirjadega (mõned neist muidugi juba varasematest raamatutest tuttavad, mõned erinevad) ning lõpuks erineva raskeusastmega kudumite juhendid. Kui ma esimest korda seda raamatut nägin, mõtlesin, et oi kui ilus värviline raamat, seda ma endale tahan :). Ka pärast hoolega uurimist arvan, et tegemist on hea raamatuga, loodetavasti suutsin ma tõlkides selle headuse säilitada :).

Teine raamat, mis originaalis on "Kuduja piibli" lisaväljaandeks, on meil tehtud nüüd eraldi raamatuks - Claire Cromptoni "Kootud kotid". Selles raamatus on 25 erineva koti kudumisjuhendid, lisaks lühike üldosa nende võtete kohta, mida kottide tegemise juures vaja on (sisaldab muuhulgas ka voodri panemist ja lukkude lisamist). Üldiselt mulle isiklikult väga sellised konkreetsete juhenditega raamatud ei meeldi, no et ajakirjades on ju niigi palju õpetusi, siis raamatud võiks olla rohkem sellised võtete-mustrite kogumikud, aga ega ma midagi paha ei oska selle raamatu kohta öelda - huvitavad mõtted ja kenad pildid :). Selle raamatu ühe juhendi järgi kudusin ma koti värvipakki.

Sildid: