neljapäev, 28. september 2006

Huh, viimane valmis ehk Minu suvi

Te kindlasti ei usu, sest ma ise ka eriti ei usu, aga mu kaua tehtud kott on nüüd lõpuks valmis. No oli sellega ikka nikerdamist! Esitan selle koti ka 12 kotti raames septembrikuukotiks (teemaks oli seekord Minu suvi). Miks see kott siis minu suvest on? Aga sellepärast. et ma tegin juulis Päikesekoti, mis mulle endale väga meeldis (välja arvatud värv, no kollane ei ole minu värv) ja see uus kott on uuem ja parem versioon sellest.
Seekord tegin koti Novita Jasmin lõngast, heegelnõela ja varrastega nr 3. Ühel pool tegin heegeldatud osa kahekordse, nii et seal on selline pisike lukuga tasku. Peale tikkisin ristpistes mustri (muster on kombineeritud kahest erinevast rahvuslikust mustrist Aino Praakli raamatutest Kirikindad I ja II - esimesest Helme kinnaste põdrasarvekiri lk 26 ja teisest Nõo kindakiri lk 12-13). Algul küll plaanisin mustri sisse kududa, aga kuna ma suutsin juba esimese mustrirea alguses vea teha (avastasin selle vea teise rea lõpus) ja kuna read olid ikka üle 200 silmuse pikad, siis mõtlesin, et harutamist võib palju tulla ja see võib oioi kui tüütu olla. Seejärel olin kindel, et silman mustri peale, aga kui asjaga sinnamaale jõudsin, tekkis mõte, et miks mitte proovida hoopis ristpistes tikkimist. Ja nii ma siis tegingi. Pool tikkimistööd sain valmis sellel päeval, kui meil aknaid vahetati, selles mõttes olen neile töömeestele täitsa tänulik, et neil selle vahetamisega terve päev läks. Kõige hirmsam töö, voodri õmblemine, oli siis veel viimane pingutus. Mõõtsin omaarust täpselt ja joonistasin sirkli abil lõike ja puha, aga millegipärast pidin voodrit kokku õmmeldes ja koti külge ühendades ikka mitu korda harutama ja voodrit kohendama. Osad õmblused tegin masinaga, osad käsitsi. Luku õmblesin käsitsi, kuna masin sinna ligi lihtsalt ei mahtunud. Hetkel on kott pealt lahti. Ma ei tea, kas see nii jääb. Mingi kinnitus võiks seal vist ikka olla, olen mõelnud trukile, mis heegeldatud osad koos hoiaks ja nööbile (nööbiga variant on paha sellepärast, et siis nööpauk kataks kinni luku ja sealt ei saaks asju ilma nööpi avamata kätte). Eks näis.

8 Comments:

At 12:20 PM, Blogger Krentu said...

Väga väga lahe ja stiilne! Mulle ääretult meeldib see rahvuslik muster ja must-valge kombinatsioon meeldib ka väga. Rääkimata koti andekast lõikest!

 
At 1:01 PM, Anonymous Anonüümne said...

vau! on see alles uhke kott. kas kusagil ei olnud käimas mingi rahvuslike esemete konkurss, sealt tuleks küll medalikoht:)

-leili33, isetegija

 
At 1:41 PM, Blogger Tiina said...

Ossa raks! Jube vahva kott. Ausõna.

 
At 2:16 PM, Anonymous Anonüümne said...

mmmm, milline puhas ilu! mulle meeldis Su päikeseperekond ka väga, aga see kott... pole sõnu!

 
At 5:47 PM, Blogger Anu said...

see on ikka täielik šedööver.
väga ilus ja töömahukas!:)

 
At 9:29 PM, Blogger Terje said...

Nüüd ma saan aru küll, miks sul niipalju jamamist selle voodriga oli. Aga tulemus on seda ikka väärt küll. Eriti see tikandiasi.

 
At 3:56 PM, Blogger Koduhaldjas said...

aplausi väärt töö!

 
At 3:48 PM, Blogger Aet said...

Aitäh teile kõigile heade sõnade eest!:)

 

Postita kommentaar

<< Home