neljapäev, 5. jaanuar 2006

Minu komplekt

Aasta alguseks sain valmis endale mõeldud komplekti - müts, labakindad ja sallkrae. Lõngaks oli abikaasa poolt Soomest ostetud Alpaca lõng. Hästi mõnusalt pehme ja soe lõng on, aga natuke liiga libe. Ühevärvilist kudet oleks sellega palju parem teha. Mütsi ja labakindad tegin juba järgiproovitud mustri järgi, sallkraed kudusin endale esimest korda, selle eeskujuks oli pojale kootud sallkrae.
Kusjuures mina arvasin, et sellised asjad nagu sallkraed ja shrug´id on uued asjad ehket viimasel ajal välja mõeldud, kuid tuleb välja et mitte. Juba 1934. aasta Käsitöölehes õpetab lapsele sooja kaelust ja naisele õlasoojendajat tegema. Nii et kõik uus on taasavastatud vana :)
Viimased päevad olen pojale uut mütsi kudunud. Vana müts on kasutuses juba kolmandat talve ja on pisut välja veninud ja hõredaks jäänud tutiga :) Uus müts tuleb rahvusliku motiiviga Merino Soft lõngast. Elsa on seda lõnga kiitnud (ja kuna ta on lastele väga palju mütse kudunud, siis ma usun, et ta teab, millest räägib :)) ja ma siis mõtlesin, et proovin järele. Siiani olen lapsele Woolist kudunud. Aga nüüd kui Wooli enam meriinovillast ei tehta, tahtsin midagi muud proovida. Ja on tõesti hästi mõnusalt pehme lõng, laste kudumitele sobib ideaalselt.