kolmapäev, 23. november 2005

Teeme jõuludeks head!

Kõigepealt tahaksin kõiki üles kutsuda head tegema! Elsa tegi ettepaneku aidata üht Tartu üksikema. Õmblejad õmblevad lapiteki (tegelikult küll siiluteki) ja kudujad-heegeldajad võiks panustada mütside-sallidega (aga võib ka siile kududa-heegeldada). Mina löön kaasa kudumise-heegeldamisega, sest õmmelda ma ei oska ja masinat mul ka ei ole.
Kuigi mu blogipidamises on nüüd mitmepäevane vaikusperiood olnud, ei tähenda see seda nagu ma vahepeal midagi teinud ei oleks :)

Üleeile lõpetasin oma pitsisalli kudumise. Kuna ei ole veel aega leidnud, et seda korda teha, siis on ta hetkel pisut vormist väljas ;) Sombuse ilma ja halva valgustusega ei näe ta kahjuks nii kena välja kui päriselt :( Eks hiljem, kui sall korda tehtud ja valgus parem, teen uue pildi :)





Eile sain valmis järjekordsed tuttidega papud, seekord siis sinised papud ja valged tutid.




Ja lõpuks võtsin ennast kokku ja tegin algust ka rahvusliku mustriga sokkidega. Kuigi ma ei ole eriline rahvuslike mustrite fänn, pean tunnistama, et need sokid mulle täitsa meeldivad :) Muster on modifitseeritud Kihnu naistesuka säärekirjast. Kanda proovisin ka elus esimest korda teistmoodi teha ehk siis nii nagu Elsal Käsitöö ajakirjas (ma ei saanud küll aru, millal ja kuidas ma neid õhksilmuseid vardale võtma peaks ja kuidas hiljem kokku kuduma, seetõttu tegin ilma õhksilmusteta esialgu).

Ajakirja Käsitöö lugedes tekkis mul huvi setu pitsi vastu. Vot see oli küll nii ilus ja rõõmus ja värviline, et seda võiks oma töödesse teha ja kanda. Peab nüüd uurima, millised on need raamatud või ajakirjad, kust mustreid ja näidiseid leida võiks. Ja millistest poodidest neid raamatuid-ajakirju leida võiks, raamatukogudega ei ole mu suhted just eriti head. Raamatukoguhoidjad on minu jaoks natuke liiga flegmaatilised. Pean muidugi tunnistama, et pole ammu üheski raamatukogus käinud, võibolla on noor ja energiline generatsioon juba peale tulnud :)

5 Comments:

At 11:51 AM, Blogger Liia Tammes said...

sellel samal proual kes ajakirjas õpetas on väljas 1 raamat setu pitsi kohta. Seda peaks saama ta käest ka osta. Teine raamat on kohe kohe ilmumas ja seda sai mardilaadal eeltellida. kuskil vanalinnas on tal pood ka. Sealt pidi saama ka lõnga tellida väikestest kogustes, sest oma materjali toob ta Riiast.

 
At 1:10 AM, Blogger Krentu said...

Ma soovitan Sul Keskraamatukokku minna - see on peale remonti nii ilus ja välja arvatud kahtlasevõitu turvamehe on personal ka väga sümpaatne. Või siis valida mingi pisike kodukoharaamatukogu, kus raamatukogutöötaja rõõmuga soovitab sulle häid raamatuid. Vähemalt mõned aastad tagasi oli Meriväljal selline üliarmas raamatukogu väga asjaliku hoidjaga :)
(Ma sellepärast siin võtan sõna, et ma täitsa kaifin raamatukogusid ja tahaks kohe oma vaimustust jagada :) )

 
At 2:31 AM, Blogger siuu said...

viljandis on see setu pitsi raamat käsitöökojas Lossi tänavas müügis, sissekäik muuseumi hoovi kaudu.

 
At 10:35 PM, Blogger Asja said...

Mis raamat see on, kust soki muster võetud?

 
At 10:23 AM, Blogger Aet said...

M. Kaarma, A. Voolmaa, "Eesti rahvarõivad", Tallinn, 1981

 

Postita kommentaar

<< Home